برنامه کوچینگ اجرایی

برنامه کوچینگ اجرایی

آنچه در یک برنامه کوچینگ اجرایی انتظار می رود.

کوچینگ اجرایی می تواند تاثیر مهمی روی سازمان شما داشته باشد. برنامه های کوچینگ ابزاری برای توسعه پتانسیل های بالا، حفظ استعدادهای کلیدی، آماده کردن مدیران برای نقش های جدید و ایجاد یک شبکه قوی رهبری است.


انجمن کوچینگ اجرایی ، گروهی از کوچ های اجرایی هستند که برای ترویج بهترین شیوه ها، راهنمایی های اخلاقی و درک کوچینگ اجرایی ، مزایای شخصی کوچینگ را در فهرستی مختصر، اما قدرتمند لیست می کند. آنها گزارش می دهند که کارکنانی که یک کوچ داشتند احساس کردند که این امر به طور مثبت زندگی شان را تحت تاثیر قرار می دهد با کمک به آنها در :
• بنا نهادن و اقدام برای دستیابی به اهداف
• بیشتر متکی به نفس بودن
• افزایش رضایت شغلی و زندگی
• کمک به اثر بخشی بیشتر در تیم و سازمان
• بر عهده گرفتن مسئولیت های بزرگتر و پذیرفتن مسئولیت اعمال و تعهدات
• راحت تر و سازنده تر با دیگران کار کردن
• به طور موثرتر ارتباط برقرارکردن
یک برنامه کوچینگ اجرایی از دیگر انواع کوچینگ به دو دلیل، منحصر به فرد است. اول، تعامل شامل همکاری بین کوچ، مدیر کوچ شده و سازمان مشتری است. دوم، اهداف فردی تعامل کوچینگ همیشه باید از اهداف استراتژیک سازمان حمایت کنند.
یک برنامه کوچینگ مدیران اجرایی را چه چیزی تشکیل می دهد؟
در حالی که انواع مختلفی از کوچینگ کارکنان وجود دارد، برنامه کاری کوچینگ فرد به فرد باید شامل مراحل زیر باشد.

فازتشخیص
پس از تعیین اینکه آیا شما یک مدیر یا رهبر اجرایی دارید که می خواهید روی او سرمایه گذاری کنید، قدم بعدی این است که یک کوچ استخدام کنید. تحقیقات خود را انجام دهید.کوچ های اجرایی باید درک عمیقی از فرهنگ سازمانی را از طریق ترکیبی از تجربه های شخصی و آموزشی داشته باشند. پس زمینه و تجربه آنها باید با شرکت کننده ی در حال کوچ شدن،هماهنگ باشد.

گروهی از آزمایشات و ارزیابی های معتبر بالینی و شخص ثالث،همراه با بازبینی 360 برای شرکت کنندگان در فرایند کوچینگ، برای شناختن بهتر آنها لازم است، برای درک اینکه چه چیزی آنها را به عمل وا می دارد، برای ارائه نقطه ای از انعکاس و کشف خودشان و برای کمک به ایجاد یک برنامه توسعه. شناختن توانایی ها و نقاط قوت شرکت کنندگان و توسعه یک برنامه کاری که بر بهبود نقاط قوت و شناخت نقاط ضعف آنها تمرکز دارد،برای کوچ های اجرایی مهم است.
مصاحبه با مشتری، شرکت کننده کوچینگ و کارکنان کلیدی در سازمان، اغلب برای تعیین فرهنگ ، ساختار سازمانی، اهداف کسب و کار و پویایی محیط کار شرکت کننده مورد استفاده قرار می گیرد.
اطلاعات جمع آوری شده از شرکت کننده، رهبران و همکاران در سازمان آنها و نتایج ارزیابی / آزمایش ها برای ایجاد یک برنامه توسعه برای شرکت کننده استفاده می شود. کوچ، شرکت کننده و مهمتر از همه، سازمان مشتری باید بر روی برنامه توسعه موافقت کند. برنامه توسعه باید حاوی معیارهای سنجش موفقیت باشد و در طول برنامه مجددا بازبینی شود تا اطمینان حاصل شود که این معیارها برآورده می شوند. هنگامی که روی یک برنامه توسعه موافقت می شود، یک قرارداد امضا می شود و جلسات کوچینگ می تواند آغاز شود.
جلسات کوچینگ
با نتایج بنا نهاده شده که صادقانه در طرح توسعه تعیین شده اند، کوچ ها برای دیدار با شرکت کنندگان به منظورجلسات فرد به فرد درفواصل منظم،آماده می شوند. یک کوچ خوب خطوط ارتباطی را بین جلسات باز می کند تا سوالات یا نگرانی هایی را که ممکن است بوجود می آیند را مطرح کند. هر وضعیت منحصر به فرد است و هر برنامه باید به گونه ای طراحی شود که به نیازهای مشتری و شرکت کننده پاسخ دهد.
یکی از عوامل مهم در هر برنامه کوچینگ مدیران اجرایی شامل رهنمودهای اخلاقی بالا در ارتباطات و محرمانه بودن است. یک شرکت کننده باید اطمینان داشته باشد که آنچه در جلسات می گوید بین کوچ و شرکت کننده است. بعضی از اطلاعات مربوط به نتایج،ممکن است به شرکت سرویس گیرنده افشا شود، اما تمامی طرفین باید از پیش نسبت به آن چه که به اشتراک گذاشته می شود از جمله تمام نتایج آزمون و ارزیابی ها به توافق برسند.
نتایج
هدف هر واگذاری کوچینگ به فرآیند ارزیابی و بازخورد بستگی دارد، اما مهم این است که نتایج بر اساس معیارهای ارزیابی قابل قبول تعیین شده توسط شرکت، شرکت کننده و کوچ در ابتدای این فرآیند باشد. استفاده از یک کوچ فرصتی برای توسعه کلیه مدیران و مدیران اجرایی و یک سرمایه گذاری واقعی برای یک شرکت است و باید به طور واضح برای همه شرکت کنندگانی که از این فرایند بهره مند هستند بیان شود.

آنچه در یک برنامه کوچینگ اجرایی انتظار می رود

این سایت از کوکی ها استفاده می کند تا تجربه مرور بهتری را به شما ارائه دهد. با مرور این وب سایت ، شما با استفاده از کوکی ها موافقت می کنید.