چهار سوال مهم در برندسازی بیزینس کوچینگ

چهار سوال مهم در برندسازی بیزینس کوچینگ

برندسازی، یک ابزار بسیار قدرتمند در بیزینس کوچینگ به شمار می رود. برندسازی می تواند شناخت شما را افزایش داده و باعث موفقیت و تمییز شما از رقبایتان شود. یک برند مطرح و موثر، همچنین می تواند گزاره ارزشی شما را بیان نموده و جاویژه شما را مشخص کند. با برند سازی موثر، میتوانید تخصص خود را به مشتریان احتمالی نشان دهید.اما برای ایجاد یک برند موفق، بایستی به چهار سوال پاسخ دهید:

  • من برای چه کسانی برندسازی می کنم؟

به عبارتی دیگر، چه کسانی مشتریان شما هستند؟ بسیاری از کوچ ها این اشتباه را مرتکب می شوند و شبکه ای از مشتریان بسیار تشکیل می دهند. از این کار اجتناب کرده و بر روی یک بازار نسبتا کوچک تمرکز کنید که ارزش و تخصص منحصربفرد خود را ارائه دهید. شروع به یادگیری از رقبایتان کنید. شما فقط بامطالعه و تحقیق درباره کسب‌وکارهای صنعت خود می‌توانید بیاموزید. لوگوهای آن‌ها چطور است؟ تفاوت آن‌ها از یکدیگر چیست؟ چگونه با مشتری برخورد می‌کنند؟ مهم است که شما از ویژگی‌های آنان کپی نکنید، بلکه به انگیزه‌های پشت این انتخاب‌ها نگاه کنید.

  • آیا بایستی برند خود را به صورت یک شخص تعریف کنم؟
  • هنگامی‌که اطلاعات مشتریان را جمع‌آوری کردید، تلاش کنید نام تجاری خود را به‌عنوان یک فرد تعریف کنید. اگر شرکت شما یک فرد باشد، چه نوع شخصی است؟ مرد یا زن؟ پیر یا جوان؟ کدام نوع لباس را انتخاب می‌کند؟ چطور صحبت می‌کند؟
  • آیا شما خوشحال خواهید شد که آن را ببینید اگر به‌عنوان یک غریبه به شما نزدیک شود؟ غذاها و فیلم‌های موردعلاقه آن چیست؟ پاسخ به این سؤالات ممکن است هرگز برای مشتریان مطرح نشود، اما این سؤالات به شما کمک می‌کند تا بهتر و دقیق‌تر برند خود را ایجاد کنید.
  • چه ارزشی برای مشتریانم ایجاد می کنم؟

شما باید با آنچه انجام می‌دهید، ارزش ایجاد کنید. لازم نیست شرکت اپل باشید تا محصول شگفت‌انگیزی تولید کنید. حتی محصولاتی مانند Ikea ارزش زیادی برای مشتریان خود دارند. برای خلق ارزش ابتدا این سؤالات را از خود بپرسید:

  • چه چیزی محصولات، خدمات و شرکت شما را از رقبا متمایز می‌کند؟
  • چه ارزشي را ارائه می‌دهید و آن ارزش چقدر با آنچه توسط رقباي شما ارائه می‌شود، متفاوت است؟
  • این مزایا چگونه بر احساسات مشتریان شما تأثیر می‌گذارد؟
  • آیا نام تجاری من با نحوه بازاریابی‌ من هماهنگ است؟
  • آیا باید ثابت قدم باشم؟
  • به‌عنوان یک مشتری، به برندهایی که بیشتر به آن‌ها وفادار هستید، فکر کنید. شما اعتماد آن‌ها را به دست آوردید زیرا آن‌ها قابل‌اعتماد هستند. به‌عنوان‌مثال، Zappos به‌عنوان ارائه‌دهنده خدمات برتر به مشتریان شناخته‌شده است. همان‌طور که هانا فلیشمن در Hub Spot اظهار می‌کند تمام دارایی‌های ارتباطی و بازاریابی شما باید داستان برند شما را تعریف کند

شما نمی‌توانید همه را خوشحال کنید، بنابراین یاد بگیرید که بهترین برند ممکن را برای مجموعه خاصی از کاربران ایجاد کنید. سعی نکنید همه را خوشحال کنید. این غیرممکن است. نگران نباشید؛ خودتان باشید؛ حتی اگر این بدان معنا باشد که چیزهایی را بگویید که هیچ‌کس دیگری نخواهد گفت. به یاد داشته باشید، کار شما کسب رضایت همه نیست. شما در کسب‌وکاری هستید که باید آن را توسعه دهید، نه این‌که همه را خوشنود کنید.

نویسنده : محمدرضا ترابیان

 

دیگر مقالات

کوچ محمد رضا ترابیان

 

 

محصولات کوچ محمد رضا ترابیان

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از کوکی ها استفاده می کند تا تجربه مرور بهتری را به شما ارائه دهد. با مرور این وب سایت ، شما با استفاده از کوکی ها موافقت می کنید.