کیفیت محصول یکی از مهمترین فاکتورهایی است که هر نوع مشتری بر اساس میزان هزینه ای که قرار است صرف کند به آن توجه ویژه ای دارد. این کیفیت عموما در تبلیغ ها و در سخنان فروشنده ها و … بسیار بیشتر از چیزی که هست نشان داده میشود. به گفته گذشتگان ما هیچ بقالی نمی گوید که ماست من ترش است. این اتفاق باعث شده است که در محصولات کمتر نام آشنا یا حتی در مورد برندهای معروف، مشتری ها و مخاطبان نسبت به کیفیت گفته شده در تبلیغات شک داشته باشند. این اتفاق یک نوع آفت برای فروش محصولات و ارائه خدمات محسوب می شود. از این رو سوال اصلی اینجاست که چگونه کیفیت محصول را به ذهن مخاطب القا کنیم بدون آن که مقاومت کند؟
کیفیت محصول را در چشمان مشتری خود جا کنید
مهمترین فاکتوری که می توانید از آن برای نشان دادن کیفیت محصول فروشی خودتان به مشتری استفاده کنید این است که این کیفیت را به چشمان مشتری خود برسانید و نه در گوش آن ها. این مشتری ها عموما تمام خوبی ها و کیفیت بالای محصول را از هزار جای مختلف شنیده اند و به نوعی گوش آن ها از این حرف ها پر است. اما چشم آن ها هنوز تشنه دیدن کیفیت است. از این رو اگر محصولی دارید که توانایی ضد آب بودن دارد، آن را در ویترین درون لیوان یا کاسه ای از آب قرار دهید. همین کار می تواند مشتری های شما را قانع کند که به بقیه حرف های شما اعتماد داشته باشد. این اعتماد مهمترین چیزی است که شما از این شیوه به دست می آورید. بسته به نوع محصول و نوع ویژگی خاص و قابل ملاحضه آن شما می توانید از آن در ویترین مغازه یا فروشگاه خود استفاده کنید و از جذب مشتریان جدید خود لذت ببرید. این شیوه فروش، روش ساده ای است که بسیاری جرات انجام آن را ندارند.
نویسنده : مجید خورشیدی
[block id=”majid-khorshidi”]